Patarimai

Padangos. Žieminės ar universalios?

Nuo lapkričio 10 d. draudžiama eksploatuoti automobilius ir jų priekabas su vasarinėmis padangomis. Todėl visi kas nespėjo pasikeisti padangų, turėtų suskubti tą padaryti, nes liko vos kelios dienos.
Jei ne tik nepasikeitėte padangų, bet apskritai jų dar neišsirinkote, dalinuosi patarimais.

Kokias žiemines padangas pasirinkti? Dygliuotas ar ne? 

Pirmiausiai reikia įvertinti kokiais keliais daugiausiai važinėsite. Jei važiuojate miesto gatvėmis ar magistraliniais keliais, dygliuotos padangos nėra būtinos, nes šie keliai yra prižiūrimi ir valomi, jei dažnai tenka važiuoti užpustytais vietinės reikšmės keliais, dygliuotos padangos – puikus pasirinkimas.
Tačiau reikia nepamiršti jog dygliuotos padangos:
● kelia didesnį triukšmą,
● padidina automobilio degalų sąnaudas iki 8 proc.,
● daro neigiamą įtaką kelio dangos dėvėjimusi,
● ženkliai pailgina automobilio stabdymo kelią jei važiuojama šlapiu, neapledėjusiu keliu.
Todėl prieš renkantis dygliuotas padangas reikia gerai įvertinti būsimas eismo sąlygas.

O gal rinktis universalias padangas?

Nors taisyklė aiški: Universalus- netinkamas niekam. Bet… pati prieš metus nusipirkau all season padangas. Kodėl žinodama visus žieminių ir vasarinių padangų privalumus pasirinkau tokį variantą?
Žinojau jog šią žiemą važiuosiu laaabai nedaug (planavau per sezoną nuvažiuoti iki 2000 km)
Įvertinau jog žiemos paskutiniais metais labiau primena pavasarį nei tikrą žiemą- temperatūra pliusinė, ledo, sniego beveik nėra.
Pagalvojau ir apie tai jog kartais balandžio-gegužės mėnesį iškrenta sniegas ir esu kelis kartus tokioje situacijoje apsidžiaugus jog vis dar automobilis buvo su žieminėmis padangomis.
Neturiu kur sandėliuoti padangas.
Turiu tik dvi vasarines padangas, tai pavasarį reikėtų pirkti dar bent 2 naujas padangas. O tai reiškia papildomas išlaidas.
Na ir įsigijus universalias, pavasarį nereikės permontuoti padangų.

Taigi nors geriausias sukibimo su keliu savybes ir trumpiausią stabdymo kelią turi konkrečiam sezonui gaminamos padangos, tačiau kai kuriais atvejais all season padangos taip pat gali būti gera išeitis.

Protektorius

Eismo saugumui taip pat įtaką daro padangų protektoriaus gylis. Lengvųjų automobilių (M1 klasės) padangų protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. turi būti ne mažesnis kaip 3,0 mm, o nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 10 d. – 1,6 mm.

 

Laimingo kelio

Solveiga

 

 

Turinys priklauso www.moterisuzvairo.lt. Be sutikimo kopijuoti draudžiama.

Nuotrauka: Leo Cardelli iš Pexels